I’ve added two new interesting links that can be found in the right-hand column. The first is the blog by the South American Wine Group (SAWG). I did a quick google search on SAWG and didn’t come up with much, but I can say that it is an excellent blog updated almost daily. Today, SAWG, written by Pablo Gimenez Melo, writes about the importance of women in the wine market.
The second link I’ve added is that of Vines of Mendoza. Vines of Mendoza is a company that was founded a few years back by a couple Americans and, what do you know, Pablo Gimenez Melo! These three guys have really been growing their business with a wine club that is set up to send wine lovers abroad 4 unique bottles every month from boutique wineries in Argentina that can’t be found in the U.S. They also have a really cool tasting room that I went to with my brother a couple weeks ago and had a great time after being given a free voucher at our hotel. But these guys aren’t done. They are also creating their own vineyard where tourists will be able to come and make their own wine – very, very cool stuff. The final phase of their plan is to open a five-star resort, or as they say “winemaking retreat.” It’s quite clear that these guys understand how to link the wine industry with the rapidly growing tourism industry in Mendoza.
Anadé dos nuevos enlaces interesantes que se puede encontrar en la columna a la derecha. El primero es un blog del South American Wine Group (SAWG). Hice una busqueda rápida sobre SAWG y no encontré mucho, pero puedo decir que es un blog excelente que está realizado diariamente. Hoy, SAWG, escrito por Pablo Jiménez Melo, escribe sobre la importancia de las mujeres en el mercado de vino.
El segundo enlace es de Vines of Mendoza. Vines of Mendoza es una empresa que fue fundado en 2004 por dos norteamericanos y, quien sabría, ¡Pablo Gimenez Melo! Estos tres hombres han estado ocupados durante los dos años pasados. Su primer negocio fue un club de vino para extranjeros. Ellos envían una caja de cuatro botellas de vino cada mes de bodegas boutique de Mendoza. También, ellos tienen un “tasting room” (cuarto para probar vinos) muy cheto donde fui con mi hermano hace algunas semanas porque nuestro hotel nos dio un voucher para probar cinco vinos. Pero estos hombres no terminaron allí. Están creando una bodega donde los turistas podrían venir y hacer su propio vino – muy, muy buena idea. La fase final de su plan es un hotel de cinco estrellas, o como dicen ellos, un “winemaking resort.” Es claro que estos hombres entienden como vincular la industria vitivinícola con una industria de turismo creciente en Mendoza.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment